Przejdź do treści

Co jest potrzebne, aby złożyć wniosek o pożyczkę

Ostatnia aktualizacja 09/18/2019 - 16:01

Wniosek o pożyczkę w Wonga możesz złożyć, jeśli masz skończone 18 lat, polskie obywatelstwo, posiadasz dostęp do Internetu oraz masz indywidualny rachunek bankowy w banku działającym w Polsce. Aby złożyć wniosek o pożyczkę niezbędne jest także posiadanie ważnego dowodu osobistego. Podczas wypełniania wniosku poprosimy Cię o podanie numeru telefonu zarejestrowanego w sieci komórkowej działającej na terenie Polski.

Nie posiadamy górnej granicy wieku pożyczkobiorcy.

Sprawdź, jak wygląda wnioskowanie o pożyczkę

Czy wniosek o pożyczkę mogę złożyć przez telefon

Pierwszy wniosek o pożyczkę w Wonga można złożyć jedynie przez Internet, używając:

  • komputera stacjonarnego lub
  • laptopa lub
  • tabletu lub
  • telefonu komórkowego.

Zalecamy skorzystanie z aktualnej wersji przeglądarki internetowej np.: Google Chrome, Mozilla Firefox.

Wpisuj dane bardzo uważnie, gdyż cofnięcie się do poprzednich kroków, w celu zmiany danych jest niemożliwe. 

Kolejny wniosek o pożyczkę będziesz mógł złożyć przez Internet lub telefonicznie. Zrobisz to, kontaktując się z pracownikiem Biura Obsługi Klienta pod numerem telefonu 22 388 88 88 lub 660 168 100 lub zamawiając rozmowę na stronie internetowej Wonga. Nasz pracownik skontaktuje się z Tobą najszybciej, jak będzie to możliwe.

Jaki adres e-mail mogę podać podczas składania wniosku o pożyczkę

Ważne jest, abyś miał stały dostęp do podanej podczas rejestracji skrzynki e-mail. W przyszłości posłuży ona do kontaktu z Tobą oraz do przesyłania ważnych informacji na temat Twoich zobowiązań.

Jeśli wcześniej rejestrowałeś się w serwisie www.kapitalni.org, nie musisz dodatkowo rejestrować się na stronie Wonga. Wystarczy, że zalogujesz się przy użyciu tych samych danych, czyli adresu mailowego oraz hasła.

Hasło, które podasz podczas rejestracji powinno zawierać co najmniej 8 znaków, w tym minimum: jedną dużą literę, jedną mała literę oraz cyfrę.

Pamiętaj także, aby nie podawać hasła innej osobie - będzie ono służyło do późniejszego logowania się do Twojego profilu.

Dlaczego wnioskując o pożyczkę muszę podać dane z dowodu osobistego

Poprosimy Cię o wpisanie serii i numeru dowodu osobistego, jak również o podanie daty jego wydania. Data ważności dokumentu zostanie wypełniona automatycznie, co będziesz mógł zaobserwować na ekranie urządzenia, na którym będziesz składać wniosek o pożyczkę.

Dane z dowodu osobistego: seria i numer oraz data wydania i ważności są nam potrzebne, aby sprawdzić Twoje dane m. in. w zewnętrznych bazach danych. Dlatego ważne jest, by Twój dokument tożsamości był aktualny. Upewnij się, że jego data ważności jeszcze nie minęła. W przeciwnym razie nie będziesz mógł dokończyć wypełniania wniosku.

Co mam zrobić jeśli pojawi się błąd podczas wypełniania wniosku

Jeżeli po uzupełnieniu formularza „Dane” wyświetlił się komunikat błędu: Nie znamy takiego imienia /nazwiska. Upewnij się, że wpisałeś je poprawnie, zgodnie z pisownią w dowodzie osobistym lub skontaktuj się z nami.

Sprawdź, czy:

  • wpisałeś imię / nazwisko z wielkiej litery
  • właściwie użyłeś polskich znaków
  • nie użyłeś zdrobnień
  • zachowałeś pisownię dokładnie, jak w Twoim dowodzie osobistym.

Może zdarzyć się, że Twoje imię lub nazwisko jest rzadkie i nie możemy go zweryfikować. W takim wypadku prosimy o pilny kontakt z konsultantem, który pomoże rozwiązać ten problem w trakcie wypełniania wniosku.

W tym celu:

  • zadzwoń pod numer stacjonarny 22 388 88 88
  • komórkowy 660 168 100 lub
  • użyj czata (w prawym dolnym rogu Twojego ekranu komputera).

 

Czy wymagane jest zaświadczenie o dochodach podczas składania wniosku o pożyczkę

Podczas wypełniania danych dochodowych należy wpisać informacje zgodne z prawdą. Standardowo nie wymagamy zaświadczeń o zatrudnieniu ani dokumentów potwierdzających wysokość zarobków, które zostaną przez Ciebie zadeklarowane podczas aplikacji o pierwszą pożyczkę.

Zastrzegamy jednak, że mogą pojawić się sytuacje, w których poprosimy o udokumentowanie Twojego dochodu. Wtedy niezbędne będzie dosłanie przez Ciebie dodatkowych dokumentów. Dowiesz się o tym telefonicznie, a nasz pracownik podczas rozmowy przekaże Ci dokładną instrukcję.

Sprawdź również, jakie dochody akceptujemy.

Dlaczego w składanym wniosku o pożyczkę prosicie o podanie numeru telefonu

W trakcie składania wniosku o pożyczkę potrzebny Ci będzie telefon komórkowy. Numer telefonu komórkowego musi być zarejestrowany u operatora prowadzącego działalność w Polsce, co oznacza, że zaczyna się od prefiksu +48 i składa się z 9 cyfr.

Poprosimy o podanie Twojego numeru telefonu, a następnie wyślemy na niego kod PIN. Konieczne jest, aby podczas składania wniosku o pożyczkę urządzenie mieć przy sobie. Będzie to niezbędne w celu dokończenia weryfikacji. Ciąg cyfr który otrzymasz od nas w wiadomości SMS, należy wpisać w aktywnym wniosku.

Pamiętaj także, aby nie podawać numeru telefonu do innej osoby, ponieważ uniemożliwi to kontakt z Tobą, w sytuacji, gdy zajdzie taka potrzeba.

Czy podczas składania wniosku o pożyczkę muszę podać numer konta bankowego

Tak, we wniosku o pożyczkę pytamy o numer rachunku osobistego w banku prowadzącym działalność w Polsce.

W przypadku wydania pozytywnej decyzji o udzieleniu pożyczki, pieniądze będziemy mogli wypłacić tylko na Twoje konto bankowe, którego jesteś jedynym właścicielem. Ważne jest więc, aby nie podawać:

  • numeru rachunku bankowego innej osoby (na przykład: współmałżonka, dziecka, wnuczka)
  • konta firmowego (w tym kont utworzonych dla jednoosobowej działalności gospodarczej)
  • konta wspólnego
  • konta oszczędnościowego.

Podanie takiego rachunku bankowego uniemożliwi dokończenie wniosku o pożyczkę.

Zobacz także, jak dokonać weryfikacji rachunku bankowego.

Czy mogę wnioskować o pożyczkę za granicą

Jeżeli masz skończone 18 lat, polskie obywatelstwo, masz indywidualny rachunek bankowy w banku działającym w Polsce, ważny dowód osobisty, ale w czasie składania wniosku tymczasowo znajdujesz się za granicą, nie powinno to mieć wpływu na decyzję o udzieleniu pożyczki.

Bezpieczeństwo podczas składania wniosku o pożyczkę w Wonga

Bezpieczeństwo jest dla nas priorytetem. Połączenie ze stroną www.wonga.pl jest szyfrowane. Regularnie aktualizujemy stronę. Dbamy także o bezpieczeństwo Twoich danych osobowych. Mają do nich dostęp jedynie upoważnieni pracownicy.

Jeśli składasz wniosek o pożyczkę w imieniu innej osoby, która np. nie ma własnego rachunku w banku lub dostała wcześniej decyzję odmowną, to jest to działanie niezgodne z prawem. Jeśli znajomy lub członek nawet najbliższej rodziny poprosi Cię o taką przysługę, pod żadnym pozorem nie zgadzaj się na to. 

Pilnuj swojego dowodu osobistego oraz danych dostępu do konta w banku, aby ustrzec się przed nieuprawnionym użyciem Twoich danych do wyłudzenia pożyczki. Jeśli masz podejrzenie, że taka próba miała miejsce, zgłoś sprawę na policję. Dobrym rozwiązaniem jest również pobranie raportu z Biura Informacji Kredytowej na temat Twojej historii kredytowej. Dzięki niemu będziesz mógł zweryfikować, czy w jakiejś instytucji finansowej został złożony wniosek z wykorzystaniem Twoich danych osobowych. Jeśli taka sytuacja zaistniała, sugerujemy bezpośredni kontakt z tą instytucją.