�B��Z&����Vx,��X�߉%'>�B� ��r�y��#�YV���Dž��NCk�����mQ�l-�kZV0���*�����Q����ݢ����.4�.�}6���I�3������J\6T�Z�Ƈ��

Identyfikator Użytkownika

Identyfikator użytkownika banku – co to? 

Identyfikator użytkownika (z ang. user identifier) to nazwa przypisana określonemu użytkownikowi, której zadaniem jest identyfikacja konta. Inne określenie identyfikatora użytkownika to po prostu login. Do identyfikatora przypisane są ściśle określone uprawnienia. Identyfikator używany jest podczas logowania i umożliwia uprawnionej osobie dostęp do danego komputera, systemu bądź sieci.

W bankowości identyfikator użytkownika to unikalny kod klienta, nadawany mu przez instytucje finansowe na początku współpracy. Najczęściej składa się z określonej liczby znaków. Z loginu korzystamy również, gdy logujemy się do bankowości elektronicznej. Zwykle to bank przydziela klientom odpowiedni login oraz hasło do logowania.

Login użytkownika – dlaczego się go stosuje? 

Podanie kodu dostępu jest niezbędne w celu bezpiecznego i pełnego zarządzania kontem internetowym. Dzięki właściwej identyfikacji nasze poufne dane są odpowiednio zabezpieczone przed ewentualnym nieuczciwym działaniem np. ze strony cyberprzestępców. Ponadto do każdego loginu klient musi samodzielnie ustawić hasło. Zazwyczaj jest to kombinacja od 8 do 20 znaków, wśród których powinny znaleźć się duże i małe litery, cyfry i jeden znak specjalny.

Identyfikator klienta – jakie możliwości oferuje?

Indywidualny identyfikator klienta jest przypisywany zarówno klientom banków, jak i instytucji finansowych. Większość z nich posiada własne platformy, dzięki którym użytkownicy zyskują łatwy dostęp do wielu rozwiązań i usług.

Portale klienckie z powodzeniem zastępują tradycyjne wizyty w oddziałach bankowych. Dzięki nim konkretne sprawy można załatwić w kilka chwil, bez konieczności wychodzenia z domu. Zwykle oferują one dostęp do tych samych usług. Jednocześnie przyspieszają komunikację z wybraną instytucją finansową – większość spraw można załatwić np. za pośrednictwem internetowych formularzy.

Identyfikator klienta w portalu pożyczkowym

Rejestracja w portalu klienta odbywa się także podczas składania pierwszego wniosku o przyznanie pożyczki. W Wonga loginem do portalu klienta będzie adres e-mail lub numer PESEL. Dostęp do platformy umożliwia nie tylko wielokrotne korzystanie z finansowania, ale dodatkowo ułatwia komunikację z pożyczkodawcą i zapewnia lepsze zarządzanie zobowiązaniem. 

W tym celu warto zadbać o to, by dane osobowe w portalu klienta były zawsze kompletne i aktualne. W przypadku Wonga każdy klient zobowiązany jest do aktualizowania informacji o obecnym numerze telefonu, adresie e-mail i adresie do korespondencji.

Zmiana zapisanych wcześniej danych jest możliwa m.in. poprzez portal klienta, kontakt mailowy lub telefoniczny z konsultantem.