Dostępność
Wonga.pl sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ma obowiązek zapewnić dostępność swoich usług zgodnie z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
W ramach świadczonych przez nas usług, oferujemy produkty takie jak:
- Pożyczka krótkoterminowa – pożyczka gotówkowa nawet do 6000 zł dla nowych klientów. Dla nowych klientów jest ona darmowa, a klienci mają 61 dni na spłatę tej pożyczki. W przypadku kolejnej pożyczki, okres spłaty wynosi 31 dni. Maksymalna kwota kolejnej pożyczki krótkoterminowej dla dotychczasowych klientów wynosi nawet 8000 zł. Kolejna pożyczka również wiąże się z kosztami takimi jak prowizja i odsetki kapitałowe. Możemy również przedstawić Ci ofertę nieoprocentowanej pożyczki lub pożyczki, od której nie jest pobierana prowizja.
- Pożyczka na raty – pożyczka gotówka do spłaty w ratach. Wonga dla nowych klientów oferuje nawet 15 000 zł na 48 rat. Pożyczka ta wiąże się z kosztami takimi jak prowizja i odsetki kapitałowe. Możemy Ci również przedstawić ofertę nieoprocentowanej pożyczki lub pożyczki, od której nie jest pobierana prowizja.
- Wonga limit – produkt łączący usługi płatnicze i udzielanie kredytu konsumenckiego – limitu odnawialnego. Aby skorzystać z usługi, należy posiadać Aplikację Mobilną Wonga (dostępną na Android i iOS), która stanowi instrument płatniczy. Karta płatnicza wydawana jest przez Planet Pay Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Wykorzystany limit możesz spłacić do 45 dni za 0 zł lub w 5 ratach. Spłata ratalna wiąże się z kosztami prowizji i odsetek kapitałowych.
Szczegóły naszych usług znajdziesz na naszej stronie internetowej:
- Pożyczka na chwilę
- Pożyczka na raty
- Wonga limit
- Regulaminy i wzory dokumentów: Dokumenty
- Regulamin serwisu
Dostępność usług
Wonga częściowo spełnia wymagania dostępności wskazane w ustawie z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
Serwis jest przystosowany dla osób ze szczególnymi potrzebami. Może być używany na różnych platformach sprzętowych (stacjonarnych, mobilnych) i programowych (systemy operacyjne, przeglądarki).
Treści opublikowane w serwisie internetowym zostały zaprojektowane z uwzględnieniem standardów WCAG 2.1. na poziomie AA. Aplikacja Mobilna Wonga spełnia wymogi WCAG 2.1 oraz normy ETSI EN 301 549 v.3.2.1. na poziomie AA.
Postrzegalność, funkcjonalność, zrozumiałość i kompatybilność
Strona internetowa jest rozpoznawalna przez programy czytające jak np. NVDA czy Narrator Windows, które są stworzone dla osób z niepełnosprawnościami wzrokowymi. Programy te również odczytują umieszczone na stronie internetowej wzorce dokumentacji, jak i dokumenty przesyłane klientom Wonga w trakcie zawierania umowy.
Nawigacja strony internetowej i Aplikacji Mobilnej jest ułatwiona dzięki jasnym tytułom podstron i nagłówków.
Pełna obsługa strony internetowej możliwa jest zarówno przy pomocy samej klawiatury, jak i myszki. Na stronie internetowej włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka.
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści również przez osoby z wadami wzroku, które nie korzystają z technologii wspomagających:
- zmiana wielkości czcionki i widoku strony, poprzez powiększenie obrazu lub
użycie skrótu klawiszowego
CTRL +
/CTRL –
, - stosowanie odpowiedniego kontrastu (Kontrast minimum zgodnie z WCAG 2.1),
- oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach.
Zarówno na stronie internetowej, Aplikacji Mobilnej, jak i dokumentacji, stosujemy czcionkę o odpowiednim rozmiarze i kroju, wystarczający kontrast i odstępy między literami, wierszami i akapitami.
Staramy się, by zarówno treści zawarte na stronie internetowej i Aplikacji Mobilnej, a także dokumentacja i komunikaty kierowane bezpośrednio do klientów, były formułowane w sposób jasny, prosty i zrozumiały.
Informację o usługach świadczonych przez Wonga możesz uzyskać różnymi kanałami:
- na stronie internetowej Wonga https://www.wonga.pl/,
- telefonicznie pod numerem 22 388 88 88 (dla Wonga limit: 788 000 038) - pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach: 8:00–20:00, w soboty i niedziele 9:00–17:00, (z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy innych niż niedziele),
- e-mailowo poprzez wysłanie wiadomości na adres kontakt@wonga.pl (dla Wonga limit kontakt@wongapay.pl),
- poprzez Live Chat na stronie internetowej Wonga https://www.wonga.pl/.
Pożyczki w Wonga można pozyskać zarówno poprzez stronę internetową https://www.wonga.pl/ jak i w całości telefonicznie. Złożenie wniosku o Wonga limit, również może być rozpoczęty zarówno za pośrednictwem strony internetowej, Aplikacji Mobilnej, jak i telefonicznie. Wybierając wnioskowanie o Wonga limit przez telefon, klient wspierany jest przez konsultanta również w procesie instalacji Aplikacji Mobilnej.
Wonga wykonując umowy i obsługując swoich klientów, zapewnia różne możliwości kontaktu, w tym składania np. reklamacji. Wonga podchodzi elastycznie i responsywnie do potrzeb klienta.
Skarga na niezapewnianie spełniania wymagań dostępności przez usługę
Jeśli uważasz, że nasze usługi nie spełniają wymagań dostępności, możesz złożyć skargę.
Jak?
- pisemnie (osobiście lub pocztą) na adres Wonga:
ul. Żaryna 2B, bud. D,
02-593 Warszawa lub
na adres doręczeń elektronicznych Wonga:
AE:PL-37012-54928-UHTIV-19 - e-mail: kontakt@wonga.pl
- telefonicznie: 22 388 88 88 (koszt połączenia zależy od taryfy Twojego operatora)
- ustnie – do protokołu w siedzibie Wonga
Co podać w skardze?
- imię i nazwisko,
- dane kontaktowe (adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu – wskaż preferowany przez Ciebie sposób kontaktu),
- usługę, której dotyczy skarga,
- opis na czym polega problem – wskaż wymaganie dostępności, którego nie spełnia usługa, a którego zapewnienia żądasz.
Jeśli nie podasz w skardze wymienionych informacji, nie rozpatrzymy jej.
Możesz również wskazać, jaki sposób rozwiązania problemu byłby dla Ciebie najlepszy.
Twoją skargę rozpatrzymy najszybciej jak to możliwe. Zrobimy to nie później niż w ciągu 30 dni od jej otrzymania. Jeśli problem będzie szczególnie skomplikowany, co sprawi, że nie będziemy mogli udzielić Ci odpowiedzi w terminie 30 dni, poinformujemy Cię o powodzie oraz przewidywanym terminie odpowiedzi. Termin odpowiedzi nie będzie jednak dłuższy niż 60 dni od dnia otrzymania od Ciebie skargi.
Jeżeli nie uwzględnimy Twojej skargi, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć Prezesowi Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych zawiadomienie o niespełnianiu przez tę usługę wymagań dostępności. Możesz zrobić to zarówno pisemnie, jak i ustnie. Dane do kontaktu znajdziesz na stronie https://www.pfron.org.pl/.
Powyższe informacje zostały przygotowane w oparciu o przeprowadzoną samoocenę Wonga.
Data publikacji informacji na stronie internetowej: 27.06.2025
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 27.06.2025
Masz pytanie?
Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach: 8-20, w soboty i niedziele 9-17 (z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy).