Najczęściej zadawane pytania

Prosimy, wybierz pytanie z listy poniżej.

Jakie dokumenty muszę przedstawić, aby otrzymać pożyczkę?

Nie wymagamy żadnych zaświadczeń, np. o zarobkach. Jednak, gdy wypełniasz wniosek przez Internet, musisz podać nam niektóre dane z Twojego dowodu osobistego.

Czy muszę ustanowić jakiś zastaw lub przedstawić dokument poręczenia?

Nie! Nigdy nie wymagamy żadnego zastawu lub poręczenia.

Czy mogę otrzymać pożyczkę, jeżeli mam zaciągnięty kredyt w banku lub w innej instytucji finansowej?

Tak! Kredyt zaciągnięty w innej instytucji udzielającej pożyczek lub kredytów nie stanowi przeszkody do otrzymania naszej pożyczki.

Jak długo muszę czekać na decyzję o przyznaniu mi pożyczki?

Zwykle decyzję poznasz w kilka minut od momentu złożenia wniosku. Jeżeli składasz wniosek podczas świąt państwowych, decyzję kredytową przekażemy najpóźniej w następnym dniu roboczym, maksymalnie do godziny 9:00.

Jak mogę wnioskować o pożyczkę? Czy mogę to zrobić przez telefon?

Wnioski w wonga.com musisz wypełnić przez Internet. Nie możemy przyjąć ich telefonicznie. Możesz złożyć wniosek, wchodząc na naszą stronę internetową: www.wonga.com.

Na stronie głównej widać dwa suwaki. Kwotę, jaką chcesz pożyczyć, wybierasz przesuwając pierwszy suwak. Drugim suwakiem określasz, na jak długo chcesz pożyczyć wybraną kwotę. Następnie zatwierdzasz wybór pomarańczowym przyciskiem i wypełniasz wniosek internetowy.

Czy muszę wpłacić 10 gr opłaty weryfikacyjnej?

Niekoniecznie. Dbamy, aby nikt niepowołany nie podszywał się pod Twoją osobę i dlatego dajemy Ci do wyboru 2 opcje uwiarygodnienia Twojej tożsamości. Pierwszą jest przelew 10 groszy, czyli tak zwana mikropłatność. Drugą opcją jest „Paszport Przelewy24”, który nie wymaga żadnych opłat. To aplikacja, którą pobierasz, instalujesz na swoim komputerze, a następnie za jej pośrednictwem logujesz się na stronie swojego banku. Dzięki tej aplikacji możemy sprawdzić Twoją tożsamość i upewnić się, że nikt się pod Ciebie nie podszywa.

Kiedy mam wpłacić 10 gr opłaty weryfikacyjnej?

O wpłatę poprosimy Cię w trakcie wnioskowania, po wybraniu mikropłatności jako metody weryfikacji.

Nie jest to opłata za weryfikację, a jedynie narzędzie do potwierdzenia Twojej tożsamości. Po zakończeniu weryfikacji zwrócimy Tobie 10 groszy. Możesz również dokonać wpłaty 10 groszy przed złożeniem wniosku na jeden z poniższych rachunków, jeżeli uznasz to za łatwiejsze rozwiązanie. Pamiętaj o 3 rzeczach:

  1. Wpłać kwotę z tego samego rachunku, który planujesz podać we wniosku, i na który chcesz uruchomić pożyczkę. To NIE MOŻE być: rachunek innej osoby, nawet najbliższej rodziny, Twój rachunek firmowy, ani rachunek techniczny oddziału banku lub placówki Poczty Polskiej (może się tak zdarzyć, jeśli wpłacasz 10 gr w okienku banku lub w placówce Poczty Polskiej). Na potwierdzeniu przelewu musi widnieć numer Twojego rachunku bankowego.

  2. W tytule przelewu wpisz „Weryfikacja Wonga” bez żadnych dodatkowych znaków, wtedy będziemy mogli Cię rozpoznać i oddać Ci 10 groszy.

  3. Wybierz z listy swój bank i odbiorcę przelewu. Odbiorcą jest firma realizująca płatności weryfikacyjne. Wpłać 10 groszy na podane konto.

    Pamiętaj! Numer rachunku służy tylko do weryfikacji tożsamości, a nie do spłaty pożyczki.


Bank Odbiorca przelewu Numer rachunku
Alior Bank PayProS.A. 56 2490 0005 0000 4520 7167 5027
Bank Ochrony Środowiska PayProS.A. 58 1540 1157 2115 6299 2525 0001
Bank Pocztowy PayProS.A. 27 1320 1830 2082 0989 2000 0001
BGŻ BNPParibas PayProS.A. 50 1600 1462 1028 3539 6000 0002
CreditAgricole PayProS.A. 74 1940 1076 3144 2118 0000 0000
Eurobank PayProS.A. 14 1470 0002 2538 6200 0000 0001
GetinBank PayProS.A. 11 1560 0013 2016 5578 8000 0001
IdeaBank DialcomSp. z o.o. 15 1950 0001 2006 0425 2445 0002
ING Bank Śląski PayProS.A. 62 1050 1520 1000 0024 2233 1435
Inteligo DialcomSp. z o.o. 50 1020 5558 1111 1240 4150 0010
mBank PayProS.A. 65 1140 2004 0000 3702 7630 3059
Milennium PayProS.A. 05 1160 2202 0000 0002 7674 3169
NestBank PayProS.A. 53 2530 0008 2057 1006 7096 0001
PEKAO SA PayProS.A. 54 1240 6609 1111 0010 6191 2208
PKO BP DialcomSp. z o.o. 45 1020 4027 0000 1802 0345 5920
PlusBank DialcomSp. z o.o. 65 1680 1046 0000 3000 1036 1212
Raiffeisen PayProS.A. 12 1750 0012 0000 0000 2781 2309
Santander PayProS.A. 11 1090 2851 0000 0001 3297 5079
Toyota DialcomSp. z o.o. 87 2160 0003 2000 1555 6323 0001
Volkswagen DialcomSp. z o.o. 24 2130 0004 2001 0495 2586 0001

Czy dostanę odpowiedź, jeżeli nie przejdę pozytywnie Waszej weryfikacji?

Tak. Zawsze wysyłamy odpowiedź na każdy wniosek – niezależnie od tego, czy jest to odpowiedź pozytywna czy negatywna.

Czy udzielacie pożyczek obcokrajowcom?

Niestety nie. Udzielamy pożyczek wyłącznie obywatelom Polski.

Czy muszę przechodzić procedurę weryfikacji tożsamości?

Tak. Dbamy o Twoje bezpieczeństwo, eliminując przypadki, w których niepowołana osoba użyje Twoich danych osobowych. Upewnij się, że podane przez Ciebie dane osobowe są poprawne.

Co to jest RRSO?

RRSO to Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania, czyli miara kosztu kredytu określona w ustawie o kredycie konsumenckim. Oprócz oprocentowania uwzględnia ona również wszystkie inne koszty pożyczki.

Czy muszę podpisywać umowę?

Tak. Zgodnie z prawem musisz podpisać umowę. W wonga.com umożliwiamy zdalne podpisanie umowy – wystarczy, że wyrazisz zgodę, aby pełnomocnik podpisał umowę w Twoim imieniu. Taką zgodę możesz wyrazić zaznaczając odpowiednie pole podczas wypełniania wniosku. Ten proces jest w 100% bezpieczny: pełnomocnik otrzymuje od Ciebie pełnomocnictwo do podpisania tylko jednej i ściśle określonej przez Ciebie umowy.

Jak szybko pożyczka znajdzie się na moim koncie? Dlaczego jeszcze nie wypłaciliście mi pożyczki?

Czas oczekiwania na wypłatę pożyczki zależy od szybkości realizacji przelewów w Twoim banku.

Wysyłamy szybki przelew – upewnij się, że nie będzie on ograniczony godzinami pracy Twojego banku.

Na wszelki wypadek sprawdź na naszej stronie godziny, w których Twój bank księguje nowe wpłaty środków na konto (Godziny pracy banków).

Jeśli czas oczekiwania na wypłatę wyda Ci się niepokojąco długi (ponad 24 godziny), skontaktuj się z nami. Sprawdzimy dokładnie, kiedy środki opuściły nasze konto i pomożemy sprawdzić, co się z nimi dzieje.

Jak spłacić pożyczkę?

Najlepiej zrób szybki przelew – funkcję tę odnajdziesz na swoim koncie Klienta na www.wonga.com, w sekcji „Spłać”. Możesz to zrobić w dowolnym czasie spłaty pożyczki. Spłata zostanie natychmiast zaksięgowana.

Drugim sposobem jest zwykły przelew na indywidualny numer rachunku bankowego do spłaty, który otrzymasz od nas w mailu z potwierdzeniem wypłaty pożyczki oraz w załączniku do umowy o nazwie „Potwierdzenie pierwszej wypłaty”. Pamiętaj, że ten drugi sposób nie gwarantuje natychmiastowego przelewu na nasze konto i musisz zaplanować margines bezpieczeństwa, bo za dzień spłaty pożyczki uznajemy moment, w którym spłata znajdzie się na naszym koncie.

Czy sprawdzacie moją wiarygodność kredytową? Jeżeli tak, to w jaki sposób?

Tak. Wiarygodność kredytową sprawdzamy w następujących bazach danych: Rejestr Dłużników ERIF Biuro Informacji Gospodarczej S.A., Krajowy Rejestr Długów S.A., BIG Infomonitor S.A. i Biuro Informacji Kredytowej S.A.

Czy istnieje możliwość wcześniejszej spłaty pożyczki

Tak. Pożyczkę możesz spłacić w każdej chwili od momentu jej otrzymania. Spłacając wcześniej nie jesteś narażony na odsetki ani prowizję za niewykorzystany okres pożyczki.

Czy wystawiacie fakturę na koszty poniesione na spłatę pożyczki?

Niestety nie. Nie jesteśmy płatnikiem VAT.

Jak mogę się z Wami skontaktować? W jakich godzinach działa Biuro Obsługi Klienta?

Jesteśmy do Twojej dyspozycji przez siedem dni w tygodniu, w godzinach od 8:00 do 22:00 w dni powszednie oraz od 9:00 do 17:00 w soboty i niedziele (z wyjątkiem świąt państwowych) pod numerem telefonu +48 22 388 88 88 lub poprzez wiadomość e-mail: [email protected]

Jak mogę skontaktować się z waszym biurem prasowym/ działem marketingowym?

Wyślij email na: [email protected]

Jaką kwotę mogę pożyczyć i na jaki okres?

Jako nasz nowy Klient możesz ubiegać się o pożyczkę krótkoterminową w wysokości od 50 do 1500 zł na okres od 1 do 60 dni lub ratalną w kwocie do 20000 zł na czas do 60 miesięcy. Przy każdej kolejnej pożyczce krótkoterminowej dostępny limit może wzrosnąć nawet do 2500 zł.

Czy mogę odstąpić od umowy?

Tak. Masz taką możliwość do 14 dni od daty zawarcia umowy. Jeśli chcesz odstąpić od umowy, wyślij swoje oświadczenie o odstąpieniu przed upływem tego terminu na adres korespondencyjny wskazany w Umowie Ramowej lub na adres kontaktowy wskazany na stronie internetowej www.wonga.com. Następnie, nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia oświadczenia, zwróć kwotę pożyczki na indywidualny numer rachunku bankowego wskazany w Umowie Ramowej. Dniem zwrotu pożyczki jest dzień, w którym kwota zostanie zaksięgowana na naszym rachunku.

Ponadto, możesz też odstąpić od każdej kolejnej pożyczki (wypłaty) w ramach Umowy Ramowej (w ciągu 14 dni). Odstąpienie od pożyczki nie oznacza odstąpienia od Umowy Ramowej (w związku z tym możesz składać wniosek o kolejną pożyczkę).

Czy jako nowy Klient mogę wnioskować o pożyczkę ratalną?

Tak, udzielamy pożyczek ratalnych również nowym Klientom. Możesz wnioskować o kwotę do 20000 zł na okres do 60 miesięcy.